AUTEURS

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[A]

ARBØLL T.,

  • 2019, « A Newly Discovered Drawing of a Neo-Assyrian Demon in BAM 202 Connected to Psychological and Neurological Disorders », JMC 33, 1-31.
    ARBOLL_2019_JMC_33

ATTIA A.,

  • 2021a, « Cabinet de lecture : Sources of Evil », JMC 38, 68-75.
    ATTIA_2021_JMC_38_p68-75
  • 2021b, « Cabinet de lecture : Corpus of Mesopotamian Anti-Witchcraft Rituals, AMD 8/3 et 8/4 », JMC 38, 76-84.
    ATTIA_2021_JMC_38_p76-84
  • 2019, « The libbu our second brain? * Appendix part 2″, JMC 33, 50-92.
    ATTIA_2019_JMC_33
  • 2018a, « ‘Mieux vaut être riche et bien-portant que pauvre et malade’ : de BAM III-234 à Job »JMC 31, 43-66.
    ATTIA_2018_BAM234_JMC_31
  • 2018b, « The libbu our Second Brain? (part 1) »JMC 31, 67-88.
    ATTIA_2018_libbu_JMC_31
  • 2015a, « Traduction et commentaires des trois premières tablettes de la série IGI », JMC 25, 1-20.
    ATTIA_2015_JMC_25
  • 2015b, « On ne saurait songer à tout », JMC 26, 47-48.
    ATTIA_2015_JMC_26

ATTINGER P.

[B]

BÁCSKAY A.,

  • 2021, « Medical and magical texts in UET vol. IV », JMC 38, 57-67.
    BACSKAY_2021_JMC_38
  • 2020, « Five glosses in six manuscripts of one therapeutic prescription. A case-study », JMC 35, 69-76.
    BACSKAY_2020_JMC_35
  • 2018, « ‘Seize a frog!’ The use of the frog in medical and magical texts », JMC 32, 1-16.
    BACSKAY_2018_JMC_32
  • 2015, « Magical-medical prescriptions against fever: an edition of BM 42272 », JMC 26, 1-32.
    BACSKAY_2015_JMC_26

BÁCSKAY A. & SIMKÓ K.,

  • 2017, « Edition of BAM 494. The fifth tablet of UGU or a compilation of recipes against the skin diseases of the head », JMC 30, 1-71.
    BACSKAY_SIMKO_2017_JMC_30

BECK S.,

BUISSON G.,

[C]

CADELLI D.,

  • 2021, « Symptomatologie dans Suâlam (seconde partie) », JMC 37, 9-30.
    CADELLI_2021_JMC_37
  • 2019, « Symptomatologie dans Suâlam* (première partie) », JMC 34, 4-68.
    CADELLI_2019_JMC_34
  • 2018, « Les parties du corps dans la série šumma amêlu suâlam maruṣ »JMC 31, 2-25.
    CADELLI_2018_JMC_31

CAVIGNEAUX A.,

CHALENDAR V.,

  • 2018, « Éléments de pharmacopée mésopotamienne : retour sur l’ingrédient rikibtu », JMC 32, 24-51.
    CHALENDAR_2018_JMC_32

CHOUKASSIZIAN EYPPER S.,

[F]

FIETTE B.,

[G]

GELLER M.,

  • 2020, « An Apothecary’s Handbook », JMC 35, 1-33. GELLER_2020_JMC_35
  • 2007a, « Médecine et magie : l’asû, l’âšipu et le mašmâšu« , JMC 9, 1-8.
  • 2007b, « Charlatans, médecins et exorcistes », JMC 9, 9-22.
  • 2007c, « Textes médicaux du Louvre, nouvelle édition. AO 11447, AO 7760 et AO 66774.Première partie », JMC 10, 3-18.
  • 2007d, « Comment et de quelle façon les praticiens gagnaient-ils leur vie ? », JMC 10, 34-41.
  • 2006a, “La médecine au quotidien”, JMC 8,  2-6.
    GELLER_2006_JMC_8_p2-6
  • 2006b, “Les maladies et leurs causes, selon un texte médical paléobabylonien”, JMC 8, 7-12.
    GELLER_2006_JMC_8_p7-12
  • GELLER M., 2010, « Skin disease and the doctor », JMC 15, 40-56.
    GELLER_2010_JMC_15

GOODNICK WESTENHOLZ J.,

[H]

HEEßEL N.,

  • 2019, « K.11939 : fragment d’un commentaire de SA.GIG 37 en provenance de Ninive », JMC 34, 1-3.
    HEESSEL_2019_JMC_34
HUROWITZ V.,
  • 2006, “Healing and hissing snakes — Listening to Numbers 21:4-9,” JMC 8, 13-23.
    HUROWITZ_2006_JMC_8

[L]

LAWSON J.,

  • 2007, « Divination and Obsessive-Compulsive Disorder: A Problem of Perspective? Part II », JMC 10, 23-42.
  • 2006, “Divination and Obsessive-Compulsive Disorder: A Problem of Perspective? Part I,” JMC 8, 29-48.
    LAWSON_2006_JMC_8

[M]

MARTI L.,

  • 2007, « Les vaches atteintes de la «lèpre »? », JMC 10, 42-44.

MINEN F.,

  • 2020, « Engendering Healthy, Royal Heirs. Some Notes on the Rationale behind the ‘female’ sub-series in Alamdimmû and Sakikkû »JMC 36, 10-22.
    MINEN_2020_JMC_36

[P]

PANAYOTOV S.,

  • 2020, « Pros and Cons of Mesopotamian Medical Texts – in particular of Eye Disease Texts », JMC 36, 1-9.
    PANAYOTOV_2020_JMC_36
  • 2016a, « Fragments of the Niniveh Medical Composition IGI join UGU », JMC 27, 59-67.
    PANAYOTOV_2016_JMC_27
  • 2016b, « Addenda and Corrigenda to ‘JMC 27’ », JMC 28, 66-67.
    PANAYOTOV_2016_JMC_28

[R]

RUMOR M.,

  • 2020, « Dreck-, Deck-, or What the Heck? », JMC 36, 37-53.
    RUMOR_2020_JMC_36
  • 2017, « The ‘AŠ section’ of Uruanna III in Partitur », JMC 29, 1-34.
    RUMOR_2017_JMC_29

[S]

 SALIN S.,

  • 2018, « Words for Loss of Sensation and Paralysis in Assyro-Babylonian Medical Texts: Some Considerations », JMC 31, 26-37.
    SALIN_2018_JMC_31
  • 2017, « ‘Stinging Pain’ in Assyro-Babylonian Medical Texts: Some Considerations », JMC 29, 35-48.
    SALIN_2017_JMC_29

SCHMIDTCHEN E.,

  • 2021, « Demons, Deputies of the Gods, and How to Get Rid of Them – CTN 4, 72 and Some Duplicates* », JMC 37, 31-68.
    SCHMIDTCHEN_2021_JMC_37
  • 2019, « A Short Note on a New Join to K. 3628+ (Epileptic and Demonic Afflictions of Infants)* », JMC 33, 32-34.
    SCHMIDTCHEN_2019_JMC_33

SCURLOCK J.,

  • 2020, « Blind Mice and Despairing Rats: The Uses of kurkanû-Turmeric in Ancient and Modern Medicine », JMC 35, 34-68.
    SCURLOCK_2020_JMC_35
  • 2007, « A Stroke of Luck », JMC 10, 45-46
  • 2010, « Advantages of Listening to Patients: The First Description of Parkinson’s », JMC 15, 57-60.

SIMKÓ K. & STADHOUDERS H., 

  • 2020, « How to manage the hallow art of crafting strings of amulet beads? Answers from a Late Babylonian tablet in the Toronto Royal Ontario Museum », JMC 36, 23-36.
    SIMKO_STADHOUDERS_2020_JMC_36

STADHOUDERS H.

STADHOUDERS H. & STEINERT U.,

STEINERT U.,

  • 2020, « Healing substances and therapies in Mesopotamian women’s health care texts: properties, effects and cultural meanings », JMC 36, 54-72.
    STEINERT_2020_JMC_36

STOL M.,

  • 2007, « An unusual prescription: oral tradition? », JMC 10, 1-3.

[W]

WAGENSONNER K.,

WATSON W.,

WORTHINGTON M.,

  • 2007, « Addenda and Corrigenda to ‘Edition of UGU 1 (= BAM 480 etc.)’ and ‘Edition of BAM 3′ », JMC 10, 43-46.
  • 2003, “A discussion of aspects of the UGU series,” JMC 2, 2–13.
    WORTHINGTON_2003_JMC_2
  • 2010, « Medicine, Comedy, Power and their Interconnections in Babylonia and Assyria », JMC 15, 25-39.
    WORTHINGTON_2010_JMC_15

WYPLOSZ J.,

  • 2006,  “Quelques réflexions sur l’aruspice mésopotamien et le regard de l’anatomiste de J.-J. Glassner”, JMC 8, 24-28.
    WYPLOSZ_2006_JMC_8

[Z]

ZOMER E.,

  • 2018, « ‘The Physician is the Judge!’- A Remarkable Divine Dialogue in the Incantation: ÉN ur-saĝ dasal-lú-ḫi igi-bé ḫé-pà saĝ-ḫul-ḫa-za ḫé-pà« , JMC 31, 38-42.
    ZOMER_2018_JMC_31

ZSOLT S.,

  • 2017, « „The king’s speech“ – die angebliche Aphasie des hethitischen Großkönigs Muršili II », JMC 30, 72-80.
    ZSOLT_2017_JMC_30

 ZUCCONI L.,

  • 2007, « Mesopotamian Healers as Diviners », JMC 10, 19-33.